Content Marketing powraca!

marketing wirusowyContent Marketing znowu powraca do łask SEOwców, głównie ze względu na kroki podjęte przez Google oraz konkurencję w sieci. Tak naprawdę nie jest to żadna nowość w marketingu internetowym i właściwie nigdy nie przestano go stosować, ale zaszły pewne zmiany, które nie jako zmusiły nas do skupienia się właśnie na Content Marketingu. Zadowolenie użytkownika przede wszystkim Aktualizacja algorytmu przez Google jasno dała nam znać, że najważniejszy jest użytkownik. Bezwartościowe i nietematyczne treści, piractwo komputerowe czy inne spamerskie sposoby pozycjonowania, teraz doprowadzają do spadku w wynikach wyszukiwania albo usunięcia z nich takich stron. Aby do tego nie dopuścić i zdobyć jak najwyższą pozycję trzeba trzymać się zasad Google, które tak naprawdę od dawna są dobrze znane i koncentrują się na budowaniu treści pod kątem użytkownika, a nie pozycjonowania. Należy zatem tworzyć treści przydatne potencjalnym klientom.

Proces ten może zabrać więcej czasu, ale można go usprawnić i daje świetne rezultaty. SEOwcy pod ścianą Zmiany w algorytmie wzbudziły przerażenie pośród części SEOwców stosujących jeszcze stare metody pozycjonowania. Ci z nich, którzy jednak prowadzili kampanie zgodnie z wytycznymi Google, nie zauważyli różnicy. Manager działu SEO w Fusion Marketing, Grzegorz Kluzek zaznacza, że żadna z kampanii prowadzonych przez jego firmę nie odnotowała jakichś zawirowań, a jeżeli już to były one pozytywne, gdyż pozycjonowane przez nich strony przesunęły się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Nie można tu jednak mówić o jakimkolwiek zaskoczeniu, ponieważ przez ostatnie dwa lata Google cały czas nakierunkowywało pozycjonerów na sposoby takiego prowadzenia kampanii marketingowych, aby zyskali wyższe pozycje. Kluzek poza tym zauważa, że aktualizacja algorytmu jeszcze bardziej zwiększy przepaść między starymi i nowymi metodami pozycjonowania. Stare sztuczki pozycjonerów, wymagające małego nakładu pracy, takie jak artykuły sponsorowane, SPAM w postaci automatycznie generowanych treści i wpisy do katalogów nie są już w stanie zapewnić stabilnych wyników dla średniej czy trudnej frazy.

marketing kontentowyNiestety pozycjonerzy nie mogą już liczyć na efekty polegając wyłącznie na zmianie tytułu strony czy dodaniu wpisu w kolejnych katalogach. Każda treść, która dla Google jest mało wartościowa i nie podlegające karze algorytmicznej może stać się dużym problemem dla pozycjonera. Warto wziąć pod uwagę spadek znaczenia powszechnego SEO na ogólnodostępnych zasobach, gdy zastanawiamy się nad dodaniem strony do kolejnego katalogu prywatnego. Wytyczne Google mogą nam zapewnić długofalowy efekt i stabilny wzrost pozycji poprzez wymuszanie działań wysokiej jakości, takich jak: - kontrola zbieżnej komunikacji marki - przygotowanie contentu - zaprojektowanie identyfikacji wizualnej szablonów - opracowanie strategii linkowania - uwzględnienia sieci stron reklamowych dla konkretnych miast - wdrożenie własnego systemu Landing page Przyszły rok będzie skupiony wokół aktywnego użycia treści, ale musimy ją gdzieś opublikować by ktoś był w stanie ją dostrzec. Oczywiście najlepszym miejscem jest to, z którego również nie może skorzystać konkurencja. Trzeba zatem zainwestować we własne otoczenie marketingowe i zapewnić sobie rozpędzenie sprzedaży i umocnienie wizerunku specjalisty w branży.

więcej...

Lead generation
  • Jak pozyskiwać Leady
  • Liczba odsłon a pozycja w Google
  • Skuteczny lead z precyzyjnej reklamy

 

Aplikacje Inbound
Agencje Inbound Marketing
  • Co oferują agencje
  • Na co zwrócić uwagę
  • Agencja czy freelancer?
Polecane
  • Inbound marketing - dla kogo
  • Strategie INBOUND
  • Jak skutecznie pozyskać leady
Kontakt
  • reklama
  • współpraca
  • marketing