Zmiany w regulaminie portalu społecznościowego Facebook

regulamin na facebookWielu użytkowników portalu społecznościowego Facebook zaniepokoiła informacja, że od 1 stycznia 2015 roku nastąpłoi kilka zmian w regulaminie serwisu. Czy rzeczywiście jest się czym niepokoić? Zarządzający serwisem informują: „Od 1 stycznia 2015 r. użytkownik korzystający z naszych usług zobowiązuje się przestrzegać zaktualizowanych regulaminów, zasad wykorzystania danych, zasad stosowania plików cookie, a także wyraża zgodę na wyświetlanie mu ulepszonych reklam, opracowanych na podstawie wykorzystywanych przez niego aplikacji i witryn. Dowiedz się więcej na temat tych aktualizacji oraz sposobów kontrolowania reklam, które Ci wyświetlamy.” Polityka prywatności Planowane zmiany tak naprawdę nie będą żadną rewolucją, a jedynie modyfikacją kilku organizacyjnych zapisów. Wiele osób, które posiadają swój profil na portalu Facebook jest jednak zaniepokojonych większą ingerencją w prywatność użytkowników. Prywatność jest wszak rzeczą niezmiernie istotną i nikt z nas nie chciałby, aby ktoś kontrolował i śledził całą naszą działalność w przestrzeni internetowej.

Ingerencja w prywatność użytkownika będzie z pewnością większa, niż dawniej, jednak nie powinniśmy bezpośrednio tego odczuć. Celem portalu jest bowiem jedynie lepsze dostosowanie swojej oferty do każdego z użytkowników. Facebook będzie więc gromadził informacje o: - stanie baterii użytkownika - sile sygnału internetowego - danych transakcyjnych - danych lokalizacyjnych - odwiedzanych przez nas stronach internetowych odwiedzamy najczęściej - aplikacjach, z których korzystamy

Po co to wszystko?

Aby Facebook mógł dopasować odpowiednie aplikacje bezpośrednio do naszych potrzeb i wiedział, jakie reklamy powinien kierować do każdego z użytkowników. Dzięki zgromadzonym informacjom będzie wiedział czym się interesujemy i lepiej dostosuje swoją ofertę do naszych prywatnych potrzeb. Zaletą nowych ustawień będzie większa przejrzystość - w serwisie pojawią się nowe narzędzia, które w sposób graficzny przedstawią mechanizmy publikacji informacji. Wszystko ulegnie więc unowocześnieniu. Nowe usługi i aplikacje Zmiany będą dotyczyły nie tylko prywatności użytkowników, lecz również szeregu nowoczesnych aplikacji i dodatków, które zostaną umieszczone na portalu społecznościowym Facebook.

zmiany w facebookO czym mowa?

Na przykład o aplikacjach związanych z dokonywaniem zakupów. Celem jest ułatwienie sposobu dokonywania transakcji – odtąd w różnych miejscach będzie możliwość skorzystania z przycisku „Kup”. Będziemy więc mogli dokonać zakupu bez uprzedniego opuszczenia Facebooka. Ma się pojawić również aktualizacja „Odkryj wydarzenia wokół Ciebie”, dzięki której (na podstawie zgromadzonych wcześniej, prywatnych informacji) każdemu użytkownikowi będą wyświetlane inne, najbardziej do niego pasujące wydarzenia. Takie, które mogą być dla niego interesujące. Reklamy Jeśli chodzi o reklamy, zmiana, która się dokonała będzie z pewnością chwalona przez wszystkich użytkowników.

Wcześniej wielu z nich skarżyło się, że choć odznaczyli, że nie życzą sobie wyświetlania pewnego typu reklam na Facebooku, rozpoznawał on te ustawienia jedynie na komputerze, z którego ich dokonano. A więc jeśli uczyniliśmy to na laptopie, zapisywały się one jedynie na laptopie. Obecnie Facebook dostosował się do wymagań użytkowników – wszyscy mogą zapisać swoje ustawienia korzystając z witryny stowarzyszenia Digital Advertising Alliance, lub z ustawień systemu iOS, czy Android. Aplikacje te zagwarantują, że ustawienia będą zapisane na wszystkich urządzeniach.

więcej...

Lead generation
  • Jak pozyskiwać Leady
  • Liczba odsłon a pozycja w Google
  • Skuteczny lead z precyzyjnej reklamy

 

Aplikacje Inbound
Agencje Inbound Marketing
  • Co oferują agencje
  • Na co zwrócić uwagę
  • Agencja czy freelancer?
Polecane
  • Inbound marketing - dla kogo
  • Strategie INBOUND
  • Jak skutecznie pozyskać leady
Kontakt
  • reklama
  • współpraca
  • marketing