Działania Google eliminują z rynku giełdę ProLink.pl

jak nie prowadzić marketingu internetowegoPod koniec listopada 2014 roku użytkownicy giełdy linków ProLink.pl – tak wydawcy, jak i kupujący – otrzymali od Google ostrzeżenie, że ich działania są niezgodne z zasadami korzystania z wyszukiwarki. Zmusiło to LeadBullet S.A. do zawieszenie działalność serwisu. ProLink.pl działał od 2011. Za jego pośrednictwem ok. 2350 firm kupowało i sprzedawało linki, co umożliwiał im monetyzowanie ruchu na sowich łamach. System polegał na tym, że właściciel witryny internetowej umieszczał na swojej stronie specjalny boks reklamowy wypełniany za odpowiednią opłatą linkami do innych stron internetowych.

W ten sposób ProLink.pl umożliwiał sztuczne zawyżenie pozycji w wyszukiwarce serwisu, który był skłonny do zainwestowania w linki na innych stronach. Tego typu aktywność jest w rażący sposób sprzeczna z regulaminem wyszukiwarki Google, gdyż obchodzi jej mechanizm pozycjonujący. Linki kupowane na ProLink.pl miały charakter klasycznych linków pozycjonujących, co windowało pozycje inwestorów w wynikach wyszukiwania. Z takiej metody promocji korzystało regularnie ponad 450 firm z branży SEM/SEO lub działających dla własnych potrzeb.

O akcji Google oficjalnie poinformowała na Twitterze Karolina Kruszyńska, specjalistka od walki ze spamem w polskim oddziale firmy. Właśnie w reakcji na jej oświadczenie ProLink.pl zawiesił swoją działalność. To już trzecia tego typu akcja Google wymierzona w nieuczciwych pozycjonerów. W lutym 2014 z wyników wyszukiwania usunięto aż 50% witryn naruszających zasady odnośnie linków. W lipcu z indeksu usunięto strony emitujące linki. Działania były wymierzone głównie przeciwko serwisom o bardzo niskiej jakości, których jedynym celem istnienia była wymiana linków, a ich treść była w zasadzie spamem. Ostatnia odsłona akcji obejmuje już jednak tradycyjne serwisy internetowe, które linki emitowały, czyli zamieszczały je na stronach spamerskich. Ostrzeżenia od Google otrzymały obie strony procederu handlu linkami, gdyż jest on całkowicie zakazany w regulaminie amerykańskiego giganta.

więcej...

Lead generation
  • Jak pozyskiwać Leady
  • Liczba odsłon a pozycja w Google
  • Skuteczny lead z precyzyjnej reklamy

 

Aplikacje Inbound
Agencje Inbound Marketing
  • Co oferują agencje
  • Na co zwrócić uwagę
  • Agencja czy freelancer?
Polecane
  • Inbound marketing - dla kogo
  • Strategie INBOUND
  • Jak skutecznie pozyskać leady
Kontakt
  • reklama
  • współpraca
  • marketing